Movie time =D

OK, so now Ive finally gotten the last of my order from Scandinavianphoto.no, and this is how it looks!

The meanest looking 500D in town, mounted with a Tokina 12-24 F4 MK I lense, a Rôde Microphone, and a Yamaha Pockettrak 2g.

_U1C8778

Tokina 12-24

_U1C8800

Yamaha 2G– it’s a sound recording device, it can be used with its built in mic, or I can use it with my external mic (since the 500D doesnt have a mini jack in), and its so small Im just gonna find a way to mount it on the side of the mic. Probably.

_U1C8786

Røde mic

_U1C8780

Now I just need something to shoot!😀

3 responses to “Movie time =D

  1. Kule bilder og nice utstyr. Du kan jo filme Karin Park og noen andre artister som kommer på det store kaffeslabberaset?😀
    Btw, telefonen din fant jeg i en sprekk i sofaen akkurat nå :S

  2. Kult! Jeg har faktisk vurdert den mikrofonen selv. Jeg har ikke filmfunksjon på mine speilreflekskameraer, men liker å kunne ta opp lyd samtidig som jeg jobber – feks. ved reportasjer (http://vikfoto.no/arkiv/soundslide-fiskern/)

    Hvordan er dette å jobbe med i praksis? Stikker mikrofonen ut bak slik at du “stanger” i den med hodet eller stikker den langt ut foran slik at den vil synes ved bruk av vidvinkel? Føler du deg hemmet av kabelen som går fra micen til opptakeren? Fanger micen opp mye støy fra kameraet? Du må gjerne poste flere bilder av utstyret, og ikke minst resultatene etter at du har brukt det🙂

    • Har fått brukt det veldig lite, faktisk. Men skal prøve meg med å filme en vielse om ett par helger nå. Tenkte jeg skulle ha micen ekstern på kamerastativ framme med microfonen pekenede mot der paret kommer til å stå. Det er jo en shotgun mic, så tror ikke den kommer til å fange opp så veldig mye støy av kameraet da jeg bruker den der heller; men AFen bråker jo sykt mye. Ihvertfall med dårligere objektiver. Men blir nok å bruke den eksternt, og MF på kamera uansett :=)

      Med kameraets innebygde fanges det opp mye støy ihvertfall. Skal teste litt mere framover, så da blir det bloggposter ;=)

Leave a Reply

